Tiedotteita 2016

1.3.2016 15.20

Helmikuussa rekisteröitiin 9 656 uutta henkilöautoa

Helmikuussa rekisteröitiin 9 656 uutta henkilöautoa, mikä on 20,9 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavana aikana. Vuoden alusta lukien henkilöautoja on ensirekisteröity 21 450 kappaletta ja viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna rekisteröintimäärä on kasvanut 17,5 prosenttia. Autoalan ennuste kuluvan vuoden henkilöautomyynniksi on 110 000 henkilöautoa.

Pakettiautoja ensirekisteröitiin helmikuussa 984 kappaletta, mikä on 7,7 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavana aikana. Kahden ensimmäisen kuukauden aikana uusia pakettiautoja on rekisteröity 2133  kappaletta, mikä on 13,9 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavana aikana.

Kuorma-autoja ensirekisteröitiin helmikuussa 250 kappaletta, mikä on 37,4 prosenttia enemmän kuin viime vuoden helmikuussa. Vuoden alusta lukien kuorma-autoja on ensirekisteröity 535 kappaletta ja viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna määrä on kasvanut 37,9 prosenttia.

Uusia linja-autoja on rekisteröity kuluvana vuonna 53 kappaletta ja viime vuoden kahteen ensimmäiseen kuukauteen verrattuna määrä on vähentynyt 22,1 prosenttia.

Helmikuun rekisteröintitilastot avautuvat tästä.

Lisätietoja:

Autotuojat ry, toimitusjohtaja Tero Kallio, puh. 040 729 4513